ПРАВИЛА МОВИ
1. Під час розмови завжди дивись в обличчя співрозмовника, це допоможе тобі говорити сміливо і впевнено.
2. Пам’ятай, що завжди і скрізь потрібно говорити спокійно, плавно, повільно.
З. Не поспішай з відповіддю! Спочатку про себе вимови відповідь.
4. Говори голосно ,чітко, виразно!
5. Говори на видиху. Повітря використовуй ,в основному, на голосні звуки.
6. Короткі речення , які складаються з 3-4 слів, вимовляй на одному видиху.
7. Чітко дотримуйся пауз між реченнями.
8. Довгі речення діли на відрізки( 3-4 слова) ,між якими витримуй паузи і роби новий вдих.
9. Голосні звуки вимовляй голосно, не натискай на приголосні. Вимовляй приголосні легко, без напруги.
Важлива роль у формуванні особистості дитини, зокрема у розвитку її мовлення, належить сім’ї. Адже перші слова, перші речення дитина вимовляє в колі близьких людей – батька, матері, бабусі, дідуся. Якщо ми любимо свою дитину, бажаємо їй добра та світлої долі, невже байдуже поставимося до труднощів, які згодом спричинюють вади мовлення! Вчасне не виправлення мовленнєвих вад призводить до порушень і затримки загального розвитку дитини, спричиняє труднощі у сприйманні та аналізі як навчального матеріалу так і реальних подій. От чому логопед завжди попереджає батьків, намагаючись застерегти їх від легковажного ставлення до проблем мовлення їхньої дитини.
Виправляти дефекти мови потрібно з дошкільного віку. Деякі батьки думають, що їхні діти «виговоряться» з часом. Це помилкове судження. Треба систематично працювати з малюком, щоб досягти позитивного результату. Навіть коли малий ще не говорить, варто читати йому книжки, при цьому намагатись чітко і правильно вимовляти всі звуки і слова, адже дитина схильна копіювати те, що чує і бачить.
«Сюсюкатись» з дітьми не можна! Така неправильна розмова увійде у звичку малюка, а потім викорінити проблему буде набагато важче.
Та найчастіше дитина не вимовляє один, два звуки. Це шиплячі, свистячі або сонорні. Крім того, вона не визнає цієї проблеми, адже сама своєї помилки не чує. Тут треба ретельно попрацювати, пояснити розміщення апарату мовлення дитині, продемонструвати вимову, а також дати їй дзеркало, щоб повторюючи за дорослим, вона перевіряла, чи добре все виконує. Якщо в дошкільному віці не «поставити» дитині правильну вимову, то в школі вона, скоріш за все, робитиме помилки у письмі та читанні. Батькам, які виявили у дитини вади мови треба негайно звернутись до логопеда. У дитинстві виправити мовлення можна за два місяці. Та деколи період затягується на роки. Важливо, щоб до процесу під’єдналися батьки та вчитель у школі. Навіть дуже частих занять з логопедом замало, якщо вдома дитину ніхто не виправляє і не контролює її розмови. А до спеціаліста водити малюка варто не менше 3-4 разів на тиждень.
Бережіть своїх дітей!