ПОРАДИ ЛОГОПЕДА

Дитину з нормальним мовним розвитком радять показати логопеду в 5 років, коли закінчується формування звукової сторони мови. Але якщо ви помітили, що ваш малюк говорить гірше однолітків, ковтає звуки або вимовляє їх неправильно, що у нього дуже бідний словниковий запас або він почав заїкатися, не відкладайте візит до фахівця!

Привід для занепокоєння

Звертати увагу на мовленнєвий розвиток малюка потрібно з раннього віку. Не біда, якщо в рік син ще не вимовив свого першого слова, але при цьому багато лепече по складах. А от якщо йому вже два, а він вимовляє лише кілька слів – це привід для занепокоєння.

Підставою для відвідування логопеда має стати і неправильна вимова звуків. Свистячі звуки [с], [з] малюк повинен чітко вимовляти до кінця 3- го року життя, шиплячі і сонорні – до кінця 5 -го року.

Немає нічого страшного в тому, що в 4 роки дитина не вимовляє звук [р]. Набагато гірше, якщо це «р» виходить у нього гортанним, на французький манер. Або свистячі звуки крихітка вимовляє, затиснувши язичок між зубами. Багато батьків сподіваються, що з часом дитина сама «виговориться». Це помилка: чим довше малюк буде гаркавити або шепелявити, тим міцніше в його свідомості закріпиться неправильна вимова якогось звуку і тим важче буде його виправити.

Як розвивати мовлення

  •  Спілкуйтесь з дитиною з перших днів її життя! Говоріть неквапливо й грамотно, щоб дитина вловлювала закінчення граматичних форм. Ні в якому разі не сюсюкайте! Пам’ятайте: щоб дитина засвоїла слово, вона повинна почути його 70-90 разів.
  • Як тільки малюк почне фіксувати погляд, купіть яскраві картонні книжки- «гармошки». Показуйте крихітці кольорові картинки і розповідайте про те, що вона бачить.
  •   Процес розвитку мови стимулює дрібна моторика рук, тому робіть з дитиною гімнастику для пальчиків, малюйте з нею олівцями і крейдою, пропонуйте грати в мозаїку, перекладати дрібні предмети (наприклад, квасоля, рахункові палички).
  • Заохочуйте мовлення дитини, задаючи йому питання. Почніть з тих, на які  вона може відповісти «так», «ні». Поступово ускладнюйте питання: «Хто намальований на картинці?», « Що Паша робив на вулиці?» і т. д.
  • Коли малюк почне говорити, виправляйте його мовні помилки тільки після того, як він закінчить фразу. Обов’язково просіть повторити слова, які він вимовляє неправильно. Хваліть його після кожного успіху.

 Якщо у дитини вкорочена під’язикова вуздечка і фахівці рекомендують її підсікти, не варто відмовлятися від операції. Вона нескладна, і проходить в лічені хвилини, а через укорочення вуздечки в майбутньому можуть виникнути проблеми з вимовою звука.

Схожі записи

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *