Вчитель-дефектолог

Дошкільне дитинство – період найбільш інтенсивного формування пізнавальної діяльності й особистості в цілому. Якщо інтелектуальний та емоційний потенціал дитини не отримує належного розвитку в дошкільному віці, то згодом не вдається реалізувати його повною мірою. Особливо це стосується дітей з особливими освітніми потребами. Зачасту, в таких дітей в більшості випадків порушене сприйняття, увага, мислення, пам’ять та мовлення.

Вчитель-дефектолог є фахівець, який займається вивченням, навчанням, вихованням та соціалізацією дітей, що мають порушення у своєму розвитку.

Функції, які виконує вчитель-дефектолог в освітньому дошкільному закладі:

  • проводить повне і детальне обстеження  дитини, з метою виявлення особливостей її мовленнєвого, пізнавального і соціального розвитку, в процесі якого визначає здібності дитини до навчання та ігрової діяльності. Це допомагає організувати роботу з дитиною так, щоб максимально компенсувати та виправити виявлені недоліки розвитку;
  • підвищує пізнавальну активність дітей і при цьому розвиває основні психічні процеси, такі як сприймання, увага, пам’ять, мислення, уява;
  • розвиває комунікативні здібності дітей;
  • сприяє формуванню ігрових навичок, адже гра є провідним видом діяльності у дошкільному віці.

Зміст роботи вчителя-дефектолога підбирається з урахуванням особливостей кожної дитини. Однак існують і загальні напрями роботи:

  • пізнавальний розвиток (ознайомлення дітей з предметами та явищами навколишнього світу);
  • логіко-математичний розвиток;
  • мовленнєвий розвиток (розвиток фонематичних процесів, слухової уваги, розвиток активного словника, удосконалення лексичних та граматичних засобів мови, розвиток зв’язного мовлення);
  • розвиток психічних процесів (сприймання, уваги, пам’яті, мислення, уяви), інтелектуальних здібностей через організацію ігрової діяльності;
  • розвиток та вдосконалення моторних функцій (дрібної, загальної, артикуляційної);
  • засвоєння сенсорних еталонів;
  • формуванняя необхідного рівня емоційно-вольової та соціальної зрілості;
  • навчання елементам грамоти (існує, так званий, добукварний період, який потрібно пройти всім дітям перед тим, як почати вивчати букви. У цей період діти вчаться розрізняти звуки на слух, послідовність звуків у слові, що сприяє засвоєнню дитиною навичок читання та письма).

Звичайно, не всі діти потребують допомоги дефектолога. Однак, дітям з порушенням психічного, психомоторного і сенсорного розвитку, дефектолог у дитячому садку просто необхідний. 

Крім занять з дитиною дефектолог в дитячому садку проводить консультування батьків, під час якого батьки знайомляться з необхідними прийомам виховання і навчання своєї дитини.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *